För en tid sen skrev jag ett inlägg om medicinen min Pappa får. Jag har sedan fått höra på omvägar om att Pappa nu har fått sin bromsmedicin. Phuu. Men vilken tur!

För det första. Står det någonstans i mitt inlägg om bromsmedicin eller som skulle kunna växlas med bromsmedicin?

Och för det andra, om det skulle finnas bromsmedicin. Då hade vi väl redan ha gett den till honom? Vi hade väl inte väntat i ett år?

Jag vet precis var läckan kommer ifrån och jag är så sugen på att skriva namnet med stora, feta bokstäver. Men, jag ska inte sjunka lika lågt. Syftet med bloggen var ju ändå att dela med mig av vår vardag. Men med tiden har den nästan ändrats. Just nu är det största syftet att kunna dela med mig av min kunskap och lära andra att förstå sig på denna konstiga sjukdom.

Någon bromsmedicin finns det inte till frontallobskadade! Medicinen Pappa får är ett atypiskt antipsykotiskt läkemedel som främst används för att behandla psykiska störningar såsom schizofreni. Läkemedlet används också för att behandla beteendestörningar vid demenssjukdomar, såsom svår oro och ångest. (Direkt taget ur FASS.se)

 

1 kommentarer

Anonym

31 Aug 2013 20:29

♥♥♥vet oxå vad det kommer från och tycker det är så sorgligt att det är just därifrån, men vi som vet hur du och din familj vet att ni gör allt för far er och situationen ni är i, många kramar Sara m.

Kommentera

Publiceras ej