Vaknade natten till igår i tårar och så oerhört rädd. Liksom i ren panik. Någon förföljer mig. Det är någon som vill mig något illa och jag är livrädd. 
 
Jag drömde att jag var hemma hos mamma och pappa. Pappa hade då fått ett vredesutbrott, av vilket orsak kommer jag inte ihåg. Han jagade mig igenom huset och ut på trädgården. Hans stora starka kropp och hans svarta ögon ser jag tydligt. Han ska skada mig. Jag springer ner mot en skogsdunge för att ta skydd. Pappa går då tillbaka in i huset. Jag ligger kvar på marken för att avgöra om han lugnat ner sig. Pappa kommer efter en stund ut ur huset med hagelgeväret och riktar det mot mig. Jag duckar och hör ett skott avlossas. Jag klarade mig även denna gång utan skador. Pappa går sedan tillbaka till huset och hämtar cykeln för att cykla iväg. Jag springer då mot grannen där jag vet att mamma befinner sig. Samtidigt vaknar jag..
 
Tänk vilka tankar och erfarenheter jag fått, främst över händelsen julafton 2013, men även hela Pappas sjukdom. 

3 kommentarer

Christèl

22 Aug 2014 14:35

<3 <3 <3

Sara

23 Aug 2014 11:32

Usch vad jobbigt det låter, starkt att vilja dela med dig av drömmen :)

Karina

26 Aug 2014 17:32

Fy vad jobbigt.. Och de är klart tankar och känslor visar sej ofta i drömmar, de måste ut... Kram Karre

Kommentera

Publiceras ej