Pappa blev igår flyttad från Piva i lund till Karlskrona. Pappa står ju skriven här i Sölvesborg, då tillhör han Blekingesjukhuset. Nu har han flyttat igen. Vi får även nu tillfälle att träffa honom om vi vill. Jag ska till karlskrona på onsdag och ska ta en riktigt funderare kring om jag bör träffa honom. Jag vill gärna se honom. Ge honom en kram. Men samtidigt undrar jag om jag klarar att se pappa i sjukhuskläder, i den tomma miljö som är på piva. Jag vet inte om det gör mer illa än nytta.
 
Just nu är jag bara så himla ledsen över att det blivit såhär. Dessa dagar kommer och går. Ledsen över förlusen på min pappa. Ledsen för att min familj slitits sönder. Ledsen över att se honom tyna bort. Ledsen att vara dotter. Ledsen över allt jag vill berätta. Ledsen över allt jag vill visa. Ledsen över att han aldrig kommer uppleva mina barn. Ledsen över alla skratt vi går miste om. Ledsen över hur mycket jag behöver honom. Min pappa. Jag är bara så ledsen på att vara ledsen. 

3 kommentarer

En främling

06 Jun 2015 21:27

Saknar ord. Vet hur det känns. Vet exakt. Känner så med er alla. Innerliga tankar o styrkekramar till dig och din familj Elina.

Anonym

07 Jun 2015 20:26

lider med er inte klokt att dom får göra så blir så jävla arg o ledsen tänker på stackars jan hur mår inte han med allt detta flyttande hit o dit nej fy fan va sjukt detta är .nej man ska inte bli sjuk så är det ju tänker på svärmor nej fy fan jag vill dö innan o slippa allt sånt ni ska veta tänker på er o en massa styrkekramar kram pia o peter.

Malin

08 Jun 2015 22:08

Läser och man försöker förstå. Ingen kan göra det som inte varit i liknande situation. Hittar inga ord. Stor styrkekram till er <3
/Malin Voellmy

Kommentera

Publiceras ej