Pappa har inte ringt mig på några dagar nu. Jag kände att jag ville prata med honom och bestämde mig för att ringa till fyrklöverns telefon. Då jag inte vill ringa till hans mobil. Det första jag hör är en glad röst som säger ”Elina”. Vi pratade vidare. Jag frågade om han hade cyklat, han berättade då att han har gjort det. Han hade även ätit och duschat. Jag frågade om han har duschat bort fislukten, då svarar han ”duschat bort fislukten”. Han var glad och lugn.

Jag berättade att jag var hemma idag och att han hade det fint i sin lägenhet och bra där han är. Han var glad även då.

Varför är jag ledsen nu? När Pappa är glad. Vilka förändringar som än sker är jobbiga. Men det bästa av allt – det blir bättre.

5 kommentarer

Katja

13 Feb 2014 17:19

kram

Jessica Lundberg

13 Feb 2014 19:23

<3<3

Jessica Lundberg

13 Feb 2014 19:24

<3<3

Jessica W

13 Feb 2014 19:32

❤️

En främling

14 Feb 2014 06:09

Kramar om dig i mina tankar Elina

Kommentera

Publiceras ej