Jag blev för en tid tillbaka tillfrågad av verksamhetschefen på Fogdaröd om en medverkan av ett reportage som kommer att göras utav sydsvenskan. Självklart svarade jag. Sydsvenskan skulle göra ett reportage om deras verksamheter och tyckte då det passade bra med att även intervjua mig som har en anhörig på ett av boendena. Tanken är nog också att våra erfarenheter kring Fogdaröd än så länge bara är positiva.  

Efter intervjun imorgon kommer jag tillsammans med mormor och Lennart att besöka Pappa. Jag vet att det kommer bli tufft. Att jag liksom inte klarar av att se honom mer än en liten stund. Men jag har bestämt mig att gå rak i ryggen in, bemöta Pappa av den bästa sida av mig och göra det bästa av de usla förutsättningar som finns. Efteråt får det brista. Och det är okej.

Jag vet nu att mina kommande dagar blir tuffa. Jag vet att jag kommer vara trött, ledsen och låg. Så är det. Så kommer det nog alltid att vara. Och det är okej, det räcker…  

 

5 kommentarer

En främling

19 Jun 2014 05:28

Kommer att tänka på dig/er idag Elina.

Kram ♥

En främling

19 Jun 2014 17:47

Har tänkt på er idag!

Kram

pia o peter

19 Jun 2014 19:23

tänker på er i dag kramiz.

Ingrid Johansson

19 Jun 2014 20:53

Pratade med mormor och hörde att det hade gått bättre än väntat idag när du träffade pappa.
Hoppas du kan ha en mysig midsommar och tänka på dej själv och din pojkvän.
Det är du verkligen värd!
Kram Ingrid

Jessica Lundberg

19 Jun 2014 22:51

Stor kram <3

Kommentera

Publiceras ej