Responsen kring min insats av blogg, muntliga framträdande och lärande har verkligen exploderat och etablerat sig något oerhört. Jag har fått förfrågningar om att hålla föreläsning och att agera stöd och handledare till människor både privat och inom verksamheter. Grenen jag står på orkade för en tid tillbaka knappt hålla mig uppe, numera är den stark liksom förgrenat och växer både åt höger och vänster. Bak och fram.  

Men jag brinner för detta. Jag gör verkligen det. Jag har så pass mycket erfarenhet och kunskap att grunda och stärka mig i. Jag brinner för att vara anhörig och alla rättigheter som sjuk. Hur vardagspusslet ska gå samman och faktiskt hitta gnistan i det svarta hålet.

Det är nu många som fått upp ögonen för mig, tagit del av min berättelse, min vetgirighet och erfarenheter. Som vill använda mig till professionella sammanhang. All den respons och positiv feedback stärker mig och gör att lågan är större och brinner klarare än någonsin. Liksom att brinna är att nå framgång.

 

 

2 kommentarer

En främling

26 May 2014 12:47

Hur tragiskt o överjävligt det än är så kommer det komma fint ur det hela också. Må låta helskumt men så är det. Sen första dagen jag kom i kontakt med dig så visste och kände jag att den här unga kloka tjej kommer gå långt. Väldigt långt och göra skillnad.

Kram till dig fina Elina

Anna

27 May 2014 13:19

Hej Elina!
Har precis hittat till din blogg via Don´t forget me. Har inte hunnit läsa igenom hela bloggen, men kommer följa dig nu :)
Min mamma fick samma diagnos 2007, jag var då 27 år gammal. Nu har det gått 7 år sedan dess och mamma lever fortfarande men det finns inte mycket kvar av henne. Det har varit 7 riktigt tuffa år, värst var de första.
Tack för att du talar om frontallobsdemens som ofta kommer i skuggan av alzheimer.
Anna

Kommentera

Publiceras ej